Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola

Magyar Diáksport
Napja

2024.09.27.



 

         

Jó gyakorlatok

1. „Jövőbe látó kreativitás” - a robotika szakkörön.


Az informatika gyors fejlődése, a XXI századi kihívások, valamint az informatika szakos kollégák kreativitása, elhivatottsága és innovációs tevékenysége, a gondolkodásfejlesztés kreatív módjának lehetősége, figyelmük látóterébe emelte a robotikát.
A robotika szakkör nevelő-oktató munkájának fókuszában a gondolkodás- , a kreativitásfejlesztés és a kooperativitás, azaz személyiségfejlesztés áll, jegyben járva a jövő szakmáihoz szükséges készsége és képességek megalapozásával.
A szakkör speciális munkatervének kidolgozásával, folyamatos visszacsatolásos alakításával olyan átadható tudás és tevékenységtervezet állt össze, amely kellő segítség, minta lehet más intézmények pedagógusainak tehetséggondozó csoportjainak is. A robotika szakkör életre hívása a XXI. század kihívásaira való gyors reagálás, innováció volt.
Célcsoport: az általános iskola 3-8. osztálya

 

2. „Élményalapú oktatás”


Iskolánk mindig élen járt a hatékony tanulásszervezési módok alkalmazásában. A kompetenciaalapú oktatás, a kooperatív technikák mind-mind pedagógusaink módszertárát gazdagította, tanulóinkat ezáltal könnyebben elsajátítható ismeretekkel segítette a siker útján. Ilyen előzmények után 2015-ben belevágtunk a Komplex Instrukciós Program elsajátításába. A tanártovábbképzést a nevelőtestület 90%-a elvégezte. Tanóráinkon azóta alkalmazzuk ezt a módszert, mely újszerű kreatív nyílt végű csoportfeladataival, differenciált egyéni feladataival komplex személyiségfejlesztést tűzött ki célul. 2016-ban a KIP módszer alkalmazásának eredményeként minősített KIP-es iskola lettünk. 2017-ben úgy gondoltuk, hogy a KIP-re épülően „benevezünk” a Komplex Alapprogram iskolánkba történő bevezetésére, hogy ezáltal élménysulivá váljunk. Ennek érdekében a tantestület 100 %-a elvégezte a Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulói (DFHT) csoportban továbbképzést, majd mind az 5 alprogrami képzést. A 2019/2020-as tanévben folytattuk a KIP-DFHT módszer alkalmazását tanóráinkon, a délutáni idősávban pedig a Te órád foglalkozássorozat bevezetésével kerültünk egyre közelebb a Komplex Alapprogram teljeskörű bevezetéséhez, amelyre a 2020-2021-es tanévben került sor.
Az iskola szervezeti kultúráján keresztül, tanulási-tanítási stratégia mutatása, melynek eredményeként esélykiegyenlítés, a társas interakciók minőségi fejlesztése és a személyiségfejlesztő kapacitás növelése várható.
Iskolánk segítségnyújtása a jó gyakorlat „átvételéhez”: kész óratervek felajánlásával, módszertani segítséggel, óratervek készítéséhez segítségnyújtással, bemutató órákkal.
Célcsoport: az általános iskola 1-8. osztálya

Intézményi kapcsolattartó elérhetőségei:
Neve: Murányi Gabriella
Beosztása: intézményvezető-helyettes
Levelezési címe: Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola 6782 Mórahalom, Barmos Gy. tér 2.
Telefonszáma: +36 (62) 281-059
E-mail címe: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

orokos_okoiskola_logo.png kip_logo.png   teis.png 5874.jpgoldalsav__logo__vodafone_digitalis_iskola.jpg keve.png mat.png FTH_jelveny.png  digitalis temahet-2018.png  

Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.  Részletes leírás